Zikir Asmaul Husna Ini Mampu Menundukkan Seseorang dan Melahirkan Cinta

 
Zikir Asmaul Husna Ini Mampu Menundukkan Seseorang dan Melahirkan Cinta

LADUNI.ID, Aceh - Salah satu zikir Asmaul Husna Al-Qahhar. Zikir ini sangat banyak kelebihan, diantaranya :

 Pertama, siapa yang berzikir ‘Ya Qahhaar’ berdasarkan kemampuan atau sebanyak 306 kali, Insya Allah akan dijaga dari ketamakan dan kemewahan dunia dan keluar dari hatinya kecintaan dunia dan kebesaran terhadap sesuatu yang lain daripada Allah SAW.

Kedua, barangsiapa menyebut ‘Ya Qahhaar’ berulang kali, Insya Allah akan mengatasi kehendaknya, dan akan mengalami jiwa yang tenang serta bebas dari segala perbuatan maksiat yang dilakukan olehnya dan orang lain serta kecintaannya kepada Allah semakin bertambah.

Ketiga, apabila dibaca ‘Ya Qahhaar’ tiap-tiap hari dan malam sebanyak 306 kali atau lebih, Insya  Allah baginya dapat  pertolongan Allah SWT atas musuhnya dan orang-orang yang selalu bermusuh itu akan sedar dan tunduk akhirnya.

Keempat, orang yang adanya hajat lalu berzikir ‘Ya Qahhaar’ 100 kali, kemudian mengangkat kedua tangannya dan membuka akan kepalanya, Insya Allah ditunaikan hajatnya.

Kelima, Seseorang yang membaca Yaa Qohhaar berulang-ulang, dengan seizin Allah, ia akan mendapatkan beberapa kelebihan. Jiwanya mampu menaklukkan hawa nafsu, hatinya tidak cenderung pada dunia, dan batinnya akan merasa tenang. Bacaan ini juga bisa menjaga seseorang dari kezaliman orang lain. Wallaahu’alam..

**Helmi Abu Bakar Ellangkawi, Penggiat Literasi Dayah MUDI Samalanga