Anda Menginginkan Anak Laki-Laki, Ini Zikir Asmaul Husnanya

 
Anda Menginginkan Anak Laki-Laki, Ini Zikir Asmaul Husnanya

LADUNI. ID, HIKMAH-Pembahasan selanjutnya zikir Asmaul Husna ke-12 bernama Al-Baari. Zikir ini bermakna Allah SWT merupakan Yang Maha Pembuat dan Yang Menerbitkan Makhluk atau Maha Menjadikan segalanya. Allah yang telah menjadikan segala-galanya baik  sesuatu yang bernyawa yang ada asal mulanya atau tidak. 

Fadhilat Zikir Al-Baari

Diantara fadhilah dan kelebihan zikir ini diantaranya:

Pertama, apabila seseorang membaca ‘Ya Baarii’ sebanyak 100 kali selama 7 hari berturut-turut, ketika berada di dalam kesukaran atau sedang sakit dan Insya’ Allah akan terlepas dari kesukaran serta sembuh dari penyakit tersebut.

Kedua, apabila seseorang perempuan mandul dan berpuasa selama 7 hari dan ketika berbuka membaca “Al-Baariul Mushawwiru”sebanyak 21 Kali. Insya Allah akan dikurniakan anak lelaki.          
Ketiga, apabila seseorang yang berzikir ‘Ya Baari’ pada siang hari sebanyak 100 kali, Insya’Allah dengan izin-Nya ia akan selamat dari kebinasaan dan tidak akan merasa takut di dalam alam barzah (kubur).

Keempat, apabila seseorang yang membaca ‘Ya Baari’ sebanyak 100 kali, selama 7 malam berturut-turut, Insya Allah dengan izin-Nya akan disembuhkan segala penyakit yang dihidapinya. 

Kelima, apabila seseorang mewiridkan zikir AL-Bari sebanyak 213 kali setiap ba’da shalat fardu, maka Allah SWT akan menjadikanya penyembuh lewat tangannya.

Keenam, apabila ada seorang yang sakit lalu di usap dengan tangannya sambil membaca AL-BARI maka Allah SWT akan menghilangkan penyakitnya,begitu juga apabila tangannya di usapkan pada dua mata yang buta, Maka Allah SWT akan mengembalikan penglihatan dengan izin-Nya.